Inicio | SUMA tanca l’any amb més de 2 milions d’euros d’estalvi i anuncia noves millores en els costos per 2017

Les mesures impulsades per l’equip directiu de l’organisme de la Diputació han permès retallar el cost de gestió als ajuntaments

L’organisme tributari de la Diputació d’Alacant, SUMA, ha tancat l’any 2016 amb un estalvi en la despesa de més de dos milions d’euros respecte al 2015, gràcies a les noves mesures d’eficiència impulsades per l’actual equip directiu a través d’una ferma aposta per l’economia digital, l’optimització dels recursos i l’economia col·laborativa.

Concretament, l’organisme autònom, que s’encarrega de gestionar i recaptar els tributs municipals de pràcticament la totalitat dels ajuntaments de la província d’Alacant, ha reduït les seves despeses en 2,39 milions d’euros. Durant el passat exercici, SUMA va desenvolupar una estratègia de contenció de la despesa que es prolongarà durant 2017 i que persegueix augmentar l’eficiència amb l’objectiu de reduir els costos als ajuntaments i millorar el servei a tots els contribuents.

En aquest sentit, cal destacar que la previsió de resultats ja va permetre a l’entitat aprovar una rebaixa del 40 per cent en el cost de gestió de l’impost de plusvàlues. Aquest important retallada, que ha entrat en vigor aquest any, repercutirà directament en benefici dels 120 ajuntaments que en l’actualitat tenen delegada a Suma la recaptació dels seus plusvàlues, i s’aplicarà així mateix de forma automàtica als municipis que, en qualsevol moment, decideixin acollir-se a la gestió d’aquesta taxa.

La millora progressiva dels costos per als consistoris, en el marc d’un organisme més eficient i competitiu, va ser un dels reptes que el president de la Diputació d’Alacant, César Sánchez, va encomanar a l’actual director general de Summa Gestió Tributària, Manuel Bonilla . D’aquesta manera, després d’haver emprès una important reducció en la gestió de les plusvàlues, en el full de ruta de l’organisme tributari per 2017 està millorar els costos de gestió d’altres taxes.

En aquesta mateixa línia s’ha manifestat Bonilla, qui ha destacat que “al llarg de 2017 concentrarem tots els esforços per possibilitar noves baixades de preus, posant el focus en aconseguir més qualitat per a ciutadans i millors resultats per als ajuntaments a un menor cost. I tot això està sent possible gràcies a les mesures d’eficiència, innovació i gestió d’equips que estem implementant i que seguirem impulsant des d’ara “.

La sòlida situació financera de l’organisme, en el marc d’una millora contínua de tots els seus processos, li ha permès així mateix mantenir un període de pagament a tots els seus proveïdors que ronda els 18 dies, molt per sota dels límits exigits per llei.