Inicio | Cèsar Sánchez: “Quan una dona és maltractada, pateix maltractament la societat en el seu conjunt”

Nov 17, 20172017, Benestar de les persones, Notícies, Portada, President

El president de la Diputació d’Alacant, César Sánchez, ha apel·lat avui a “la implicació de tots per acabar amb la violència de gènere” perquè, tal com ha assenyalat, “quan una dona pateix maltractament, pateix maltractament la societat en el seu conjunt “.

Sánchez ha estat l’encarregat d’inaugurar aquest matí en l’ADDA, acompanyat per la diputada de Família i Ciutadania, Mercedes Alonso, el XV Congrés sobre violència contra la Dona que impulsa la institució provincial amb l’objectiu de generar propostes que contribueixin a posar fi a aquesta xacra social i que ha comptat amb l’assistència de més de 900 persones.

“La violència de gènere no és un problema de les dones i de les seves famílies, és un problema de tota la societat”, ha insistit el president, que ha afegit que “des de la Diputació d’Alacant continuarem treballant en la prevenció, donant-li a les dones tots els instruments necessaris perquè puguin defensar-se, i en l’educació, fonamental per combatre aquest problema, així com col·laborant amb els ajuntaments per a entre tots impulsar polítiques contra la violència masclista “.

Sánchez ha ofert algunes de les ‘esgarrifoses’ xifres que llança aquest fenomen, “i que cal repetir contínuament perquè la societat es conscienciï” -ha dit-, com les més de 3.750 denúncies presentades en el que va d’any a la província , els 571 assetjadors denunciats per trencar l’ordre d’allunyament o les dues víctimes mortals registrades a Alacant.

En aquest sentit, el president ha tingut un record especial cap a la jove assassinada fa uns dies a Elda en presència del seu fill. Els menors, ha lamentat, “són les víctimes més indefenses d’aquests execrables comportaments i pels quals cal vetllar especialment perquè puguin viure una infància sense terror”. “El cas de Jessica o l’ocorregut fa uns mesos al Campello, en què també va morir una dona degollada per la seva parella, demostren que la violència de gènere es produeix molt a prop nostre, que no es tracta d’un fenomen aïllat, sinó un fet al qual hem d’enfrontar-tots “, ha assenyalat.

“No podem parar de conscienciar la societat que cal acabar amb aquest drama i de posar damunt de la taula propostes per solucionar-ho. No podem aturar en l’àmbit de l’educació i en el del treball conjunt de totes les administracions, de les forces polítiques, de la unió de tota la societat civil per acabar amb la violència de gènere “, ha conclòs Sánchez.

Per la seva banda, Mercedes Alonso ha recordat que en el que va d’any ja han estat assassinades a Espanya 44 dones i vuit menors “pel que cal redoblar esforços, especialment amb la joventut, ja que s’ha detectat un repunt d’estereotips propis d’altres èpoques que els joves justifiquen ara com a normals “.

“Tot i que s’han fet molts avenços, com el Pacte d’Estat aconseguint recentment per tots els partits polítics i que contempla 213 mesures, seguirem fallant mentre hi hagi una sol dona o menor assassinat per violència de gènere”, ha posat de manifest la diputada.

Más información: