Inicio | L’IAC Juan Gil-Albert commemora la poesia i els Drets Humans amb una activitat d’art urbà

des. 7, 20172017, Alcoy/Alcoi, Algueña, Beneixama, Cultura, Nucia (La)

Quatre pintors de grafits participen en aquesta proposta que es durà a terme a Algueña, Alcoi, Beneixama i La Nucia

L’IAC Juan Gil-Albert ha organitzat per aquest mes una original proposta cultural amb la qual vol commemorar els centenaris dels poetes alacantins Joan Baptista Pastor Aicart i Joan Valls, així com el Dia Internacional dels Drets Humans, que se celebra cada 10 de desembre. Algueña, Alcoi, Beneixama i La Nucia són els municipis en què es durà a terme aquesta activitat, centrada en l’art urbà, que preveu el dibuix de quatre grafits.

La iniciativa arrencarà el proper dissabte 9 de desembre a les 10:00 hores al Parc del Mestre d’Algueña, on l’artista Rudi elaborarà en directe i en contacte amb el públic un grafit en què simbolitzarà missatges de convivència, tolerància, llibertat, igualtat, respecte i civisme. Un dia més tard, el diumenge 10, l’activitat es traslladarà al Carrer Santa Rosa d’Alcoi i tindrà com a artista convidat a Vincent C.V.D. Spek, qui amb la seva obra retrà homenatge a Joan Valls en el centenari del seu naixement.

El recinte de les antigues escoles de Beneixama serà el dissabte 16 de desembre l’escenari de la tercera sessió d’aquesta proposta cultural. En aquesta ocasió, Ondewol delectarà a tots els assistents amb una creació en la qual exposarà la seva visió sobre Joan Baptista Pastor. A més, aquest mateix dia a la tarda es durà a terme la projecció d’un documental sobre el poeta produït i realitzat per la Diputació d’Alacant. D’aquesta manera, l’IAC Juan Gil-Albert se suma als actes commemoratius del centenari de la mort d’aquest creador literari.

El cicle finalitzarà el diumenge 17 de desembre a l’Auditori de la Mediterrània de la Nucia. Allà, l’artista Tom Rock pintarà un grafit que farà al·lusió, de nou, als drets humans.

Les persones que s’apropi a gaudir d’aquesta iniciativa rebran com a obsequi un dibuix de l’artista Susana Guerrero per pintar, així com exemplars de la Declaració Universal de Drets Humans i de la Convenció Internacional sobre Drets de la Infància, editats ambdós en castellà i en valencià. En el cas concret d’Alcoi es distribuirà, a més, una auca sobre Joan Valls.

El 2015, l’IAC Juan Gil-Albert va celebrar el Dia Internacional dels Drets Humans amb l’organització d’onze concerts simultanis en diferents poblacions de la província. Per la seva banda, el 2016, l’institut alacantí va commemorar aquesta data amb una activitat d’art urbà similar a la programada aquest any.

Punts de trobada i artistes

DÍA

LLOC