Inicio | La solidaritat i l’esperit de superació inunden els jardins de la Diputació d’Alacant amb la tradicional Exposició de Treballs Artesanals

Dec 13, 20172017, Benestar de les persones, Portada

Cerca de 3.800 artículos elaborados por los usuarios del Hogar Provincial y del Centro Doctor Esquerdo componen esta muestra que puede visitarse hasta el lunes 18 de diciembre

Un any més, la solidaritat, la il·lusió i l’esperit de superació inunden els jardins del Palau Provincial amb la tradicional mostra de treballs artesanals elaborats pels usuaris de la Unitat de Geriatria de la Llar Provincial i del Centre Doctor Esquerdo. El president de la Diputació d’Alacant, César Sánchez, i el diputat de Benestar de les Persones, Miguel Zaragoza, han inaugurat aquest matí aquesta exposició que romandrà oberta al públic des d’avui i fins el proper dilluns 18 de desembre.

Sánchez, que ha felicitat a tots els protagonistes de la mostra per la seva dedicació i entrega, ha manifestat que “més de 115.000 persones van visitar el Palau Provincial durant el Nadal passat, més de 115.000 persones que aquest any tornaran per veure els treballs que amb tant afecte, esforç i cor heu elaborat “.

Així mateix, el president ha destacat que “la Diputació d’Alacant és una gran família, un equip que té un objectiu comú, millorar la qualitat de vida de les persones que viuen a la nostra província i intentar construir una societat millor, més justa i igualitària en la que els nostres fills puguin tenir un futur esperançador “.

La mostra de treballs artesanals, composta en aquesta edició per prop de 3.800 articles, contempla l’exhibició i venda –a preus molt assequibles– de peces realitzades a partir de materials reciclats com paper, cartró, fusta, argila o foami, entre d’altres. Els usuaris han elaborat aquests objectes en els tallers ocupacionals de costura, manualitats, marqueteria o ceràmica que duen a terme al llarg de tot l’any.

L’exposició pot visitar-se en horari de les nou del matí a nou del vespre, ininterrompudament, excepte el dilluns 18 que tancarà les portes al migdia. La mostra és el colofó ​​a tot un any d’activitats lúdiques, didàctiques i de rehabilitació psicosocial realitzades per aquest col·lectiu amb la finalitat de recuperar, mantenir i adquirir habilitats manuals i creatives, alhora que augmentar la seva motivació i autoestima.

Els tallers ocupacionals tenen una funció molt rellevant en la rehabilitació psicosocial. Realitzant aquest tipus de treballs, que requereixen un alt grau de concentració i creativitat, els pacients obtenen una millora de les seves capacitats mentals i eviten el deteriorament tant físic com psíquic “, ha explicat el diputat, que ha destacat l’excel·lent tasca realitzada per tot el equip de monitors d’aquests centres, així com pels familiars dels usuaris, que fan d’aquest “un servei únic i necessari en la província perquè va directe a les persones“.

Nombrosos diputats provincials, així com representants de col·legis, instituts, centres socials i associacions de familiars de malalts mentals han assistit a aquesta inauguració, en què la música i el bon ambient han estat els principals protagonistes.

Más información: